.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

آرزوهای بر باد رفته، منجم شهر

محمد علی خدایاری دکتر خدایاری دوست و همکارم هستند. سالهاست که انجمن نجوم کرمانشاه را میگرداند. گرچه میانه‌ای با آسمانها ندارم و این شاید موجب عدم تفاهم بین ماست که حالا برسم تقدیر همنشین یک اتاق شده‌ایم. اما طی دوسال گذشته وقتی دیده‌ام و میبینم جوانهایی میآیند تا به دکتر خدایاری، معلم نجوم شهر، سر بزنند و بعد در محاوره‌هایشان از موفقیتهایشان در درس و زندگی میگویند ، از بدبینی‌ام به علمی که در ناشناخته‌ها سیر میکند کاسته میشود. دو سه سالیست که خدایاری در بدر بدنبال چند نفر صاحب مقام است تا با آنها از جمع اهل سماء بگوید که همه جوانند و علاقمند، علاقمند به علمی که آموختنش شاید مستحب هم باشد و توصیه شده الهی به بندگان.

دوست ما هرچه میدود کمتر قبای مسئولی بدستش میرسد. قضیه اینست که جمع علاقمندان نجوم شهرمان با همفکری هم طرح ایجاد یک رصدخانه را بر روی پارک شیرین داده‌اند که ایجاد آن میتواند چهره‌ای علمی به شهر داده، موجب جذب شمار بسیاری از علاقمندان شده و پای جمعی عالم و دانشمند را به شهرمان باز کند. در نظر بگیرید که ساختن یک رصد خانه و مجتمع علمی بر بالای تپه بلند شهر که حالا شبها بی‌خانمانها و معتادان آن بالا پرسه میزنند و نشئه میکنند میتواند چه تغییر ی در محیط و فضای منطقه ایجاد کند.

رصد خانه و تلسکوپ فرضی کرمانشاه

تا آنجا که میدانم عزیزان شواری شهرمان که بفکر همه چیز هستند و به هرکاری دخالت میکنند ،الا وضع شهر و پیشرفت آن در ملاقاتهای صورت گرفته ، به  منجم تنهای شهر گفته‌اند که قصد دارند آن بالا یک قهوه‌خانه لوکس بسازند تا درآمد داشته باشد ....

شاید برای اینکه بجای معتادان ولگرد ، انواع باخانمان آن در آن بالا به سیر آفاق و انفس بپردازند.

بهرحال سبب نگاشتن این چند سطر مختصر دیدن تصویری بود که یکی از اعضای جوان انجمن نجوم کرمانشاه بعنوان؛ تصویر فرضی رصد خانه کرمانشاه؛ ساخته بود.

نظرات 8 + ارسال نظر
گراوند یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:41

سلام
واقعا گل گفتید.ای وای بر این شهر که یک مرد ندارد.

ایمانی یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 13:02

لازم است قران از نو خوانده شود شاید ذهن خفته شان بیدار شود که بدانند این شاهراهی است به سوی خدا

بیستون دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 18:55 http://ydk.blogfa.com

بعد از ۳۰ سال از استان کرمانشاه یک سازمان ازادی بخش
دومین سالروز اتحادیه دمکراتیک کردستان به مردم استان کرمانشاه تبریک می گوییم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 18:51

مکتوب سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 18:58

سلام از اینکه بعد از سالها یکی پیدا شد که دلش به حال دیار شیرین بسوزه واقعا خوشحالم امیدوارم همیشه موفق باشید

مکتوب سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 19:41

تصویر جالبی است این رصد خانه باعث میشود که حداقل همان ۳۰۰-۲۰۰ نفری که گفتید عظمت خدا رو بیشتر درک کنند

عرفان امیریان سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 23:26

خدا کند این حرفها برای مسولهای گرامی بی ارزش نبهشد. در هر حال از کا خوبتان به عنوان یه منجم کرمانشاهی ممنونم .

زیر پوست شهر پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 20:26

من مدتی رو به این به اصطلاح انجمن نجوم که بهتر بگم این پاتوق دوست پسر-دوست دخترای شهر سر می زدم، این اواخر طوری شده بود که بهش میگفتن "کافی شاپ شعری" و خدایاری هم یا خودش رو به خواب میزد یا واقعا از این اوضاع شرم آور بی خبر بود، هر چقدر نصیحتش کردم و گفتم بابا آخه یه نصیحتی یه پندی یه اندرزی، به گوشش نرفت که نرفت؛ آخه شما خودت قضاوت کن: توضیح دادن شب زفاف و اسپرم و ازدواج و مسائل جنسی برای انجمنی که میانگین سنیشون 15 یا 16 سال بود چه لزومی داشت؟؟؟ نتیجش چی شد؟ بلوغ زودرس دخترای نوجوون بود طوری که یکیشون که 14 سالش بود از داداش18 سالم خواستگاری کرد و دیگری که دختری فکر میکنم شاید 13 ساله میخواست به من که یه پسر 21 ساله بودم پیشنهاد ازدواج بده!!!!!!! این بود که من و برادرم هر دو اونجارو ترک کردیم و برای هدایت همگیمون دعا کردیم!
و اما در مورد رصدخانه ای دوست عزیز بی خبر از واقعیت...
همش از بی عرضگی خدایاری بوده و بس! مشکلی که این مرد داره اینه که فکر میکنه هرچی میگه و هرکاری میکنه درسته و آدم دیکتاتور و انتقاد ناپذیریه! دلش رو به معاونش خوش کرده که اونم به خاطر منافع مادی رصدخونه دورش رو گرفته وگرنه تا حالا ترکش کرده بود.
و امیدوارم این رصدخانه ساخته نشود چون ما یه رصدخانه داریم و نیاز به ساخت رصدخانه دوم نداریم!
لطفا این پیام رو به دلیل بد آموزی احتمالی نشون نده فقط میخاستم بدونی زیر پوست شهر چه خبره! مسئولین بیگناهن و از حقایق خبر ندارن مشکل از فرهنگ خوده مردمه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد