با کاربردهای خیره کننده و دیدنی گچ در کارها منزل آشنا گردید


متولدین ده سال شصت و پیشین از آن به نیکی با گچ و تخته سیاه آشنا می‌باشند . ولی برای نسل پس از آن ها , گچ‌های لوله‌ای یا این که استوانه‌ای سپید و رنگی احتمالا هیچ مفهومی نداشته باشد . گچ‌های رنگی که نوشتن با آن‌ها روی تخته راز کلاس مکتب ذوق و سلیقه متعددی داشت و همگی ما‌را هیجان‌زده میکرد , علاوه بر به کار گیری در مکتب , کاربردهای جذاب و خیره کننده دیگری نیز دارا هستند که ممکن است نمی‌دانید .

برای شناخت با کاربردهای جذاب گچ در منزل تا انتهای مقاله همراهمان باشید .

۱ - از در میان بردن لکه‌های چربی از روی پارچه

غذاهای چرب و فست‌فودهایی که پنیر و سس از آن ها می‌چکد یکی‌از معاندان مهم لباس‌ها میباشند . در صورتی روغن این طعام روی جامه بریزد , شستن آن حقیقتا کار رنج است . ولی پیشنهاد می کنیم برای از در بین بردن این لکه چربی , روی محلی که آلوده شده گچ سپید بمالید و اذن دهید ۱۰ دقیقه بماند . بعد از آن با آب جامه را بشویید .

گچ , چربی را به خویش جذب میکند و سبب میشود تا لکه‌ها سریع‌تر و خوبتر شسته و تمیز شوند .

۲ - برق پرتاب کردن ظروف نقره و پیشگیری از سیاه شدن زیورآلات

ظروف و قاشق‌های نقره به مرور درخشندگی خویش را از دست میدهند . البته شما می توانید با قرار دادن تعدادی عدد گچ کوچک در کابینتی که‌این ظروف قرار دارا‌هستند , از سیاه شدن آنان پیشگیری فرمائید . رطوبت هوا منجر تیره و سیاه شدن استیل و نقره می‌گردد و گچ با جذب رطوبت از این فرمان پیشگیری می کند .

همینطور از گچ می توانید برای پیشگیری از سیاه شدن زیورآلات هم یاری بگیرید . برای این خواسته صرفا کافیست در باکس جواهرات خویش یک تکه گچ بگذارید تا رطوبت را به خویش جذب نماید . هرچند وقت یک توشه این گچ را با مثال جدید جایگزین نمائید .

۳ - از در بین بردن بوی رطوبت از گنجه جامه

هنگامی لباس‌ها برای برهه زمانی طولانی در چمدان , بوفه , کشو یا این که کیف می مانند , بوی نا به خویش می گیرند ; بوی بدی که اکثر اوقات ما از آن خوشمان نمی‌آید . برای از میان بردن بوی رطوبت اضطراری نیست کار خاصی بکنید , صرفا یک‌سری عدد گچ در گنجه بگذارید . گچ , رطوبت را جذب می نماید و در سود لباس‌ها بوی کهنگی و رطوبت به خویش نمی‌گیرند .

۴ - پیشگیری از تماس گرفتن وسایل و ابزار

مورچه‌ها حشره‌های ریز و بی‌آزاری می‌باشند که مدام سرشان به کار خودشان است . البته این برای زمانی است که خارج منزل می باشند و هنگامی به درون منش پیدا نمایند , ممکن است حمل کننده یا این که ناقل بیماری باشند . بعلاوه , کسی دوست ندارد در خانه‌اش مورچه تردد نماید . پس بایستی راهی برای محدود کردن این حشره‌ها پیدا فرمایید . یکی‌از ساده‌ترین کارهایی که برای این خواسته میتوانید انجام دهید کشیدن خط با گچ است!

این مزاح نیست و حقیقت دارااست . در محل ورود منزل یا این که مقابل هر حفره‌ای که تصور میکنید ممکن است مورچه از آن خارج بیاید با گچ خط بکشید تا خودتان ملاحظه کنید که‌این حشره‌ها از خط عبور نمی کنند .

۶ - از فی مابین بردن لکه‌ها و سایه‌ی زرد از پارچه‌های سپید


اهمیت ندارد چنددفعه لباس‌های سپید خویش را می‌شویید زیرا بعد از چندبار سایه زردرنگ رنگی روی آن نمایان میشود . برای از میان بردن این سایه پیشنهاد می کنیم روی تراز خرقه سپید خویش , گچ سپید بمالید و بعد خرقه را به روش معمول بشویید .

گچ یاری مینماید تا سفیدی خرقه محافظت شود و سایه زرد پلیدی که بعداز چند دفعه شست‌وشو نمایان می شود , کاملا پاک شود . از این ترفند برای یقه‌ی تی‌شرت نیز میتوانید فایده بگیرید . در شرایطی‌که روی گریبان لکه تولید شده صرفا کافیست روی آن ها گچ بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند

سانسوریا و فواید آن در تصفیه هوا


گیاه سانسوریا ( Sansevieria ) که با نامهای گیاه شمشیری یا این که لهجه مامان شوهر هم شناخته میشود , پرطاقتترین گیاه داخل خانه‌ای بوده و به طور معمول هیچ زمان وخیمنمی‌شود از این رو مراقبت آن در سوئیت و خانه مرسوم و باصرفه است . این گیاه مدام سبز به سایه و بی آبی مقاوم است , از این رو محافظت از آن برای ادارت , کارخانه‌ها و بانکها هم مطلوب بوده , برگهای بلند و کشیده آن نگاه را درسمت بالا سوق دهی کرده و قرار دادن گلدان سانسوریا در کنار ستون‌ها , زیبایی خاصی را به محیط کار می دهد . برای شناخت با طریقه محافظت گیاه سانسوریا در خانه و دفتر کارخویش تا انتهای این مقاله با ستاره همراه باشید .

سانسوریا مناسبترین گیاه آپارتمانی
عوارض تحت نشان می‌دهد که چرا گل سانسوریا , گیاهی مطلوب برای محافظت در سوئیت و محیط کار است :

در پرورش سانسوریا به مورد تصفیه و پاک سازی هوای محیط بسیار توجه میشود . بر پایه ی پژوهش ها انجام یافته این گیاه میتواند سموم و گازهای کثیف جانور در هوا نظیر ( تولوئن ( یا این که ( فرمالدئید ( را تصفیه كند .از این رو كارشناسان سفارش می كنند كه از این گیاه در اتاق خواب مصرف شود تا با تصفیه هوا خوابیدن فراوان راحت خیس شود .
سانسوریا همانند بقیه اعضای خانواده كاكتوس‌ها از مقاومت بالایی در هوای گرم و خشك برخوردار‌است و از این رو مراقبت آن با حالت اقلیمی حوزه‌ ما مطلوب بوده , همینطور قادر است در داخل ساقه و برگ‌هایخویش حجم متعددی از آب را برای زمان وقتی طولانی نگاه داراست . براین اساس میزان آب ما یحتاج آن هم دوچندان کم است .
گل سانسوریا دارنده رویش مضاعف آرامی است و برای سالیان طولانی سبز و شاداب باقی می‌ماند از این رو حفظ آن فراوان بهینه و کم هزینه خواهد بود .


ویژگی ها ظاهری گیاه سانسوریا
برگهای سانسوریا بدون واسطه و شمشیری صورت بوده , از این رو در پارسی به آن گیاه شمشیری هم گفته میشود . رنگ برگها سبز تیره یا این که ابلق طلایی با نوارهای طلایی در دو طرف کناره های برگ است .

ارقام پاکوتاه این گیاه هم وجود درد که در‌این نوع , برگها بی واسطه از خاک بیرون می گردند . ولی این دسته گل سانسوریا دارنده نوعی ساقه زیرزمینی به اسم ریزو م است که برگها بی واسطه از روی ان بیرونمی شوند و گیاه از این شیوه انتشار میشود .

طریقه مراقبت گیاه سانسوریا

نیازهای محیطی گیاه سانسوریا
وضعیت محیطی و نیازهای اکولوژیکی مطلوب برای پرورش سانسوریا مشتمل بر موردها پایین می‌شود :

نوروروشنایی : گیاه سانسوریا گرچه به فروغ و روشنایی کم مقاوم است اما در نوروروشنایی بی نقص و غیر بی واسطه شایسته ترین موقعیت نوری برای گیاه فراهم می‌گردد . قابل ذکر است در نوروفروغ کمبرگهای گیاه رنگ پریده می گردند و در نمونه‌های سانسوریای ابلق , طرح روی برگها کم رنگ خواهد شد .
دما : این گیاه طیف گسترده‌ای از دما را تحمل میکند و چه بسا کارکشته به تحمل دمای ذیل ۱۰ مرتبه سانتیگراد هم است . با این حال شایسته ترین پرورش را در دمای ۳۰ - ۲۰ جايگاه سانتیگراد خواهد داشت . شبهای فراوان سرد باعث به سیاه شدن و آبکی شدن برگهای گیاه می گردد و این قضیه ۴ - ۱ هفته پس از سوزوسرما دیدن گیاه ظهور مینماید . همینطور تماس با شیشه داغ و گرم هم موجب سوختنکناره برگها خواهد شد . به این ترتیب سفارش می شود در فصل زمستان هم دمای مناسب محیط رویش گیاه را آماده فرمایید .

معرفی بازی تلفن همراه Taxi Run ; رساندن مسافران به مقصد 

Taxi Run یک بازی تلفن همراه اتومبیل سواری است که در جریان آن بازیکنان در نقش راننده آژانس قرار میگیرند که می بایست مسافران خویش را از A به نقطه B برساند . 

در معرفی بازی گوشی امشب به‌سراغ یک بازی معمولی و مشغول کننده رفته‌ایم ; اثری که مکانیزم‌های پیچیده‌ای را در گیم‌پلی خویش جای نداده است و فقط با به‌کارگیری المان‌های معمولی , همت نموده استتجربه‌ی مناسبی را ارائه دهد . بازی اندروید Taxi Run یک بازی اتومبیل سواری است که قصه خاصی را ارائه نمی‌دهد . در بنا شده در بازی تلفن همراه Taxi Run بازیکنان در نقش یک راننده آژانس قرار می گیرندو وظیفه دارا‌هستند مسافران خویش را تندرست و سالم به انتهای مسیر برسانند . 

با استارت بازی تلفن همراه Taxi Run فارغ از هیچ مقدمه‌ای وارد بازی میشوید . Taxi Run فاقد بخش آموزشی است ; به‌عبارتی کلیه یادگرفتن بازی در یک پاراگراف کوتاه خلاصه می‌گردد که هر توشه آن راگذشته از آغاز بازی بازدید میکنید . در ظاهر بازیکنان فکر میکنند که Taxi Run یک بازی ثبت رکورد است که پایان خاصی ندارد و در یک مسیر بی‌انتها قرار گرفته‌اند . هم اکنون هرقدر که بتوانید مسافرهای بیشتری را به‌مقصد برسانید , امتیاز بیشتری را کسب خواهید کرد . 

این در حالی است که بازی اندروید Taxi Run دارنده روند متفاوتی است و در هر تراز , بایستی یک یا این که یک‌سری مسافر را از نقطه‌ی استارتبه نقطه‌ی پایان برسانید . نحوه‌ی بازی کردن نیز به‌این صورت است که هوش تصنعی سوق دهی بدون نقص ماشین کرایه ای شما‌را برعهده گرفته است و صرفا می بایست دو کار انجام بدهید ; ترمز کردن و با سرعت تکان کردن . 

دراین‌میان دغدغه‌ای به وجود می آید و آن نیز این است که بحران دارای اهمیت Taxi Run چه میباشد و گروه تولید کننده چگونه بازیکنان را به‌چالش می‌کشد؟ زمانی‌که در درحال حاضرتجربه‌ی Taxi Run میباشید , بقیه اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه را می بینید که در درحال حاضر عبور از خیابان‌های بازی می‌باشند . شما با به کار گیری از مکانیزم‌‌هایی که برای‌تان در حیث گرفته شده‌است ( ترمز به چنگ آوردن و سریع‌تر جنبش کردن ) می بایست بقیه وسایل نقلیه را پشت راز بگذارید . به‌عبارتی آنان حکم موانعی را دارا‌هستند که شمارا بازنده خواهند کرد . 

با این‌که به کارگیری از این مکانیزم‌ها منجر می شود تا مانع ها را پشت رمز بگذارید , البته آنان معایب خودشان را نیز دارا هستند . سرعت تحت و ترمز کردن‌های مکرر , سبب ساز می‌گردد ماشین‌های پشت سرتان به‌شما برخورد نمایند . ازطرفی سرعت بیشتراز مقدار نیز سبب ساز می‌گردد تا جهت دهی خودرو خویش را از دست بدهید و تصادف فرمایید . از دید پباده سازی , هر سطح در یک محیطمتعدد جای دارد تا بازیکنان بعد از پشت رمز گذاشتن یک‌سری تراز , حس خستگی نداشته باشند . اما اشاره کنم که بعضا از فرآیند ظواهر یکسانی دارا‌هستند , البته طریق وصال شما از نقطه A به نقطه B متعدد است . 

رفته رفته می توانید اتومبیل‌های جدیدتری را نیز آزاد فرمایید تا تجربه‌ی کامل‌تر و عمیق‌تری را کسب فرمایید . در حالتی‌که در پی یک بازی تلفن همراه میگردید که بتوانید آن را به‌صورت آفلاین تجربه نمائید و پباده سازی معمولی و درگیر کننده‌ای داشته باشد , Taxi Run شایسته ترین مورد برای شما خواهد بود . 

در پایان یاد آوری می کنیم که مقاله‌ها شایسته ترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می گردند که میتوانید با مطالعه‌ی آن ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید . همینطور درپی میتوانید تریلر این بازی را ببینید و نظرها خویش را با ما فی مابین بگذارید .