.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

ارکات...


            خوب امروز علی مشاطان منو به ارکات (Orkut ) دعوت کرد. جالبه!ُ راجع به ارکات همین پریروز خونده بودم و امروز عضوش شدم.  میخواید بدونید چیه؟ به مطلبی از وبلاگ سرگردون توجه کنید:

جریان «تو دوست داری با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه، دوست بشی» رو که می‌دونین؟
خب جریان ارکات هم که چهار ماه پیش اشاره‌ای به آن کرده بودم، درباره همین موضوع است!
یکی از مشکلاتی که شرکت‌ها با آن دست به گریبان هستند، این است که کارمندان در ساعات اداری وقت خود را صرف مسائل شخصی می‌کنند. برای مقابله با این مشکل، شرکت گوگل راه حل جالبی را پیاده می‌کند. طبق این راه حل، کارمندان می توانند 20 درصد از وقت کاری خود را صرف پروژه‌های شخصی نمایند مشروط بر اینکه آن پروژه در جهت اهداف شرکت گوگل باشد. گاهی از میان این پروژه‌های کوچک شخصی، مواردی پیدا می‌شوند که با حمایت گوگل تبدیل به یکی از بهترین خدمات می‌گردد. از نمونه این خدمات می‌توان به سرویس جمع‌آوری اخبار گوگل یا Google News اشاره کرد که روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد و در اصل پروژه یک مهندس هندی گوگل به نام Krishna Bharat است یا بخش Froogle در سایت گوگل که در زمینه جستجو برای محصولات فروش آنلاین خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهد.
یکی از پروژه‌های فردی جالب توجه در این زمینه Orkut نام دارد که ابتکار فردی‌ست به نام Orkut Buyukkokten.

ارکات یک جامعه آنلاین از افرادی است که با هم در ارتباطند. کل این ارتباط به این صورت است که هر فردی که عضو این سایت است می‌تواند دوستان خود را به فهرست خود اضافه نماید. در این صورت دو حالت موجود است. حالت اول اینکه دوست شما قبلا عضو این سیستم بوده و شما او را از درون همین سیستم به فهرست خود اضافه می‌کنید یا اینکه برای دوست خود دعوت‌نامه می‌فرستید و او به واسطه شما عضو می‌شود و به نوبه خود دوستان مشترک و یا اختصاصی خود را به فهرستش اضافه می‌کند. نکته جالب در عضوگیری این سایت این است که شما نخواهید توانست در آن عضو شوید مگر اینکه قبلا توسط فردی ایمیل دعوت‌نامه را دریافت کرده باشید.
پس از مدت کوتاهی شما خواهید دید که بسیاری از دوستانتان که در حال حاضر گمشان کرده بودید و یا ارتباطتان با آن‌ها قطع شده بود در این سیستم عضوند. در این سیستم شما می‌توانید علاقمندی‌های خود را ثبت کنید و یا به عضویت گروه‌های مختلفی در بیاید و با افرادی که زمینه‌های مشابه با شما دارند، آشنا شوید. در این سیستم همچنین شما امکان دارید که سطح دوستی خود را با افراد تعیین نمایید.
اما جدای همه این خدمات، این سوؤال مطرح می‌شود که چرا گوگل چنین سرویسی ارائه می‌دهد و اصولا چه نیازی به ایجاد این سایت دارد؟ همان‌طور که می‌دانید گوگل میلیون‌ها کاربر دارد اما در مقایسه با سایت‌هایی مانند یاهو، MSN و AOL یک نقطه ضعف دارد و آن این است که هیچ لیستی از کاربران خود ندارد. گرچه گوگل با ایجاد سرویس رایگان و یک گیگابایتی ایمیل با نام GMail، توانست افراد زیادی را به عضو شدن خود وسوسه کند، اما بسیاری به علت اینکه ایمیل‌های شخصی دارند، نیازی به گرفتن ایمیل گوگل ندارند و بالطبع این عده –که اتفاقا بخاطر داشتن شغل‌های تجارت برای گوگل بسیار مهمند- از تیررس گوگل دور می‌شوند. با ایجاد سایت ارکات بانک بزرگی از کاربران فعال اینترنت به همراه علاقمندی‌ها، جغرافیا و دوستان مرتبط با آن‌ها تشکیل خواهد شد. چنین فهرستی برای شرکت‌های بزرگ بسیار ارزشمند است مخصوصا شرکت‌هایی مانند گوگل که درآمد و سودهی‌شان از طریق دریافت تبلیغات است. فرض کنید که شما عضو یکی از سرویس‌های گوگل هستید. با توجه به اینکه گوگل از طریق این بانک اطلاعات می‌داند که شما به چیزهایی علاقمندید، شغلتان چیست و یا ساکن کجا هستید، می‌تواند تبلیغاتی متناسب با علاقمندی‌هایتان به بالای صفحات اضافه کند و مسلما تایید خواهید کرد که درصد کلیک مؤثر بر آن‌ها را با این روش بالاتر می‌برد. نتیجه آن خواهد شد که شرکت‌های آگهی‌دهنده کاملا تفاوت بین تبلیغات در گوگل و هر جای دیگر را احساس می‌کنند و بالطبع گوگل جای مؤثری برای آگهی دادن خواهد بود. همه این‌ها یعنی درآمد بیشتر برای گوگل!
آمار
و اما آمار. از صفحه آمار سایت ارکات در حال حاضر نتایج زیر حاصل می‌شود:
درصد اعضا بر اساس کشور:
- ایالات متحده آمریکا 7/41٪
- برزیل 5/16٪
- ژاپن 41/5٪
- هلند 39/3٪
- هند 21/3٪
- بریتانیا 2/3٪
- کانادا 9/2٪
- استونی 5/2٪
- آلمان 08/2٪
- اسپانیا 73/1٪
البته با توجه به قرائن رشد بین ایرانیان، این تصور وجود دارد که ایران به زودی جایی در لیست بالا پیدا خواهد کرد.
درصد اعضا بر اساس سن:
- 33/43٪ بین 18 تا 25 سال
- 86/22٪ بین 26 تا 30 سال
- 35/11٪ بین 31 تا 35 سال
- 82/4٪ بین 36 تا 40 سال
- 15/3٪ بین 41 تا 50 سال
- 19/1٪ بیش‌تر از 50 سال
در هر حال ممکن است که به زودی یک ایمیل دعوت‌نامه هم به شما برسد و دوستی شما را به این جامعه مجازی دعوت کند تا شما هم از امکانات آن استفاده کنید پس تا آن روز منتظر این ایمیل کذایی باشید آن وقت می‌توانید در گروه سرگردون (SarGardoon) هم عضو شوید.

نظرات 5 + ارسال نظر
میکرون جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 14:56 http://micron.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری نظرت درباره تبادل لینک یا لوگو چیه ؟
اگر موافق بودی به وبلاگ ما بیا و نظرت رو اعلام کن.
بای

کرمانشاهی جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 15:06

دوستایی که مایلند در شبکه مجازی کرمانشاهی ها در ارکات وارد بشند اعلام کنند. برام پیام بگذارید . ایمیلهای شما هم باید باشه.

مریم جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 15:55 http://www.moojtama.persianblog.com

سلام .همشهری. من هم درخواست عضویت در این شبکه مجازی را دارم . امیدواردم همکاری های مفیدی با هم داشته باشیم .

مریم جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 15:57 http://www.moojtama.persianblog.com

یادم رفت ایمیل خودمو بنویسم moojtama@yahoo.com

ساینا شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:50

سلام و خسته نباشین. من ادرسمو براتون میل زدم. حتما این ارکات چیز جالبیه.حداقل به تجربه اش میارزه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد