.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

.: کرمانشاه دیار شیرین :.

نوشته هایی از کرمانشاه

مرثیه ای بر IT در کرمانشاه

علیرضا اسماعیل زاده ، مدیر شرکت اینترنتی قصر یا بعبارتی  GSC را من تابحال ندیده ام. اما بواسطه مسنجر با ایشان مباحثات و مراوداتی داشته ام او را جوان علاقمند و پر شوری یافتم که از لابلای جملاتش میشد علاقه به سازندگی و آبادی کرمانشاه را حس کرد . با تکنولوژی آشنا بود. یک بار وقتی که در باره سرویس WAP بحث میکردیم بسرعت حاضر شد که یک وپ سرور راه بندازد و به موبایلها سرویس دهی کند. یادتان نرود اولین سرویس تلفن اینترنتی را هم او به کرمانشاهی ها عرضه کرد... به هر حال چیزی که باعث شد ازش خوشم بیاید این بود که علیرضا اسماعیل زاده در یک کلام: کاسب کار نبود . بدینترتیب  میتوانید اینطور برداشت کنید که ااز این طریق او دوست نادیده من شد.
 اینرا از اینجهت گفتم که همشهری بدبین من که همانند اسلافمان عادت دارد که لغزی و انگی به ناف دیگران ببندد بداند که من پسرخاله یا همسایه یا مزد بگیر علیرضا نبوده ام که هیچوقت او را هم ندیده ام. اما با همه این احوال در مراوداتی که در دنیای سایبر با ایشان داشته ام او را جوانی وطن پرست و علاقمند به شهر و دیار خود یافته ام. مدتها و شاید نزدیک سالی بود که از او خبری نداشتم تا اینکه چند وقت پیش آنلاین شدم و با علیرضا برخورد کردم. وقتی که گفت دارد ISP اش را تعطیل میکند خیلی ناراحت شدم. او برای خودش دلایلی داشت که صرفاً مالی  و مادی نبودند. منهم نمیخواهم از دلایل او بنویسم. اما میخواهم اینرا بگویم : استان ما با داشتن خیل عظیم بیکاران اقتصادی و فرهنگی اش ....با تمام محرومیتهایش که باعث شده نرخ سرمایه گذاری پائینی را هم داشته باشد آیا نباید از هرکس که حاضر میشود سرمایه اش را به کار ببندد تا گشایشی در هریک از نقایص و گرههای سفت لاینحل این وادی باز شود، حمایت بکند؟
اسماعیل زاده علیرغم آنکه کار پر رونق و درآمدی هم داشت، با هر انگیزه ای که بود آمد و سرمایه زیادی را در زمینه IT بکار بست. امروز او بهر دلیل تشکیلات سرویس دهنده عام خودش را بسته است. آیا این بدین معنا نیست که استان ما در پهنه تکنولوژی یک گام پس رفته است؟
آیا متولیان وزارت ICT در کرمانشاه ککشان اصلاً گزیده است؟
بقیه اینترنت فروشان ولایت ما در چه حالی هستند؟ هیچ فکر کرده اند که ممکن است خودشان هم به چنین سرنوشتی گرفتار آیند؟
تشکیلات مخابرات استان اصلاً برنامه ای برای توسعه تکنولوژی در استان دارد؟ آیا آقایان که در بوق و کرنا میکنند که داریم اینجور و آنجور پیشرفت میکنیم میدانند هندوستان فقیر و افغانستان ویرانه خیلی خیلی از این نظر جلوتر از ما هستند؟

من عاجزانه از همه دوستان وبلاگ نویس و اهل اینترنت میخواهم به هر طریق که شده مراتب نارضایتی خودشان را از فقدان قصر اعلام نمایند. آنهایی هم که اهل روزنامه و قلم هستند ، خدایی بروند و تا آنجا که میتوانند در این زمینه اطلاع رسانی کنند.....
نظرات 3 + ارسال نظر
سجاد پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 14:46 http://www.1kermanshahi.com/

این مسئله را هم باید مدنظر قرار داد که مخابرات قیمت تعرفه‌های خودش را به مقداری قابل توجهی کاهش داده که کاهش قیمت اینترنت ISPiها در کرمانشاه هم به همین دلیل است. این امر خودبه‌خود به تعطیلی اغلب ICPها در کشور منجر می‌شود.

مریم شنبه 18 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 23:11 http://malekeyeatash.persianblog.com

فکر میکنم شرکت قصر یه لقمه ی بزرگی بود که تو گلوی کرمانشاه گیر کرد. هر کی بهش بر میخوره بخوره. اما این شرکت به درد کرمانشاه نمیخورد. به نظرمن همون شرکتهایی که با دروغ و تبلیغهای الکی خودشون رو بالا میکشن به درد این مردم میخورن. از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق.

شهاب بیابانی چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:05 http://www.kermanshahweb.com

تا روابط بده بستان حتی در زمینه اینترنت در کرمانشاه وجود داره امیدی به آینده آی تی در کرمانشاه وجود نداره دوست عزیز شما قبل از اینکه به فکر برنامه آقایان برای آی تی استان باشید باید بحث مصیبت بار دیگری رو مطرح کنید اون هم اینه که تا چه حدی با این تکنولژی ها آشنا هستن که بخان برنامه داشته باسن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد